Monitaitoinen Tapio-robotti auttaa taloushallinnon rutiineissa Jyväskylän kaupungin Talouskeskus-liikelaitoksella

Tapio auttaa asiantuntijoita nyt jo kuudessa eri tehtävässä

Jyväskylä 19.6.2018

Jyväskylän kaupungin Talouskeskus-liikelaitoksen Tapio-robotti aloitti työnsä maaliskuussa auttaen taloushallinnon asiantuntijoita rutiinitöissä. Tapion ensimmäiset tehtävät olivat toimittajien perustaminen ostoreskontraan, kuittausmerkintöjen tekeminen palkkajärjestelmään sekä henkilöstön käyttöoikeuksien hallinnointiin liittyvä päivittäinen rutiinitehtävä.

Toukokuun aikana Tapio on saanut lisävastuuta kolmen uuden tehtävän osalta – sekä uuden lempinimen! Tapsa huolehtii nykyään myös perintäaineiston käsittelyyn, myyntireskontraan ja kirjanpitoon liittyviä tehtäviä.

Liikelaitosjohtaja Mari Soukka toteaa, että ”robotiikkaprojektin tavoitteena on ollut saada lisää ymmärrystä robotiikka-automaation mahdollisuuksista talous- ja henkilöstöhallinnon prosessien automatisoinnin ja kehittämisen tukena. Ideat robotisoitavista kohteista on kerätty henkilöstöltä ja Tapion hoitaessa nyt kuutta eri tehtävää osto- ja myyntireskontran sekä kirjanpidon osalta, aika moni on saanut jo kokemusta Tapsan kanssa työskentelystä. Projektin tavoitteet saavutettiin ja Tapsa on tiimeissä otettu innokkaasti vastaan.”

Tapio-robotin on Jyväskylän kaupungin Talouskeskukselle toimittanut MOST Digital Oy. Ratkaisu on toteutettu pilvipalveluna, joka mahdollistaa ketterän ja kustannustehokkaan käyttöönoton sekä joustavan kehittämisen.

Lisätietoja: Mari Soukka, liikelaitosjohtaja, Jyväskylän kaupunki Mari.Soukka@jkl.fi  ja Henna Lehmusjoki, kehittämisasiantuntija, Jyväskylän kaupunki Henna.Lehmusjoki@jkl.fi sekä Maria Vuontisvaara, partneri, MOST Digital Maria.Vuontisvaara@mostdigital.fi

 

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Kommentoi