Aulis Auttavainen – MOSTin oma robotti

Kuluneen kevään uusien tuulien puhallus on ylettynyt myös tänne keskikesään. Eilen MOST sai uuden työkaverin, kun MOSTin omaan toimintaan tarkoitettu robotti Aulis Auttavainen aloitti työnsä. MOST on toimittanut asiakkailleen satoja robotteja, mutta vanhan kansan sanonta ”suutarin lapsella ei ole kenkiä” piti nytkin paikkansa: useista robottitoteutuksista huolimatta MOSTilla ei vielä aiemmin ole ollut robottia omassa käytössään.

Saammeko esitellä: AULIS AUTTAVAINEN!

MOSTin Aulis Auttavaisen tehtävänä on käydä läpi MOSTin tiketöintijärjestelmää ja MOST Supportin sähköpostilaatikkoa, joihin kumpaankin tulee virheilmoituksia robottien toiminnasta niin asiakkaiden kuin MOSTin oman väen lähettämänä. Aulis on MOSTin pilvipalvelussa toimiva robotti, joka hoitaa automaattisen tiketöinnin sille opetettujen tiettyjen sääntöjen pohjalta. Se siis muodostaa tiketöintijärjestelmään ja MOST Supportin sähköpostiin tulleiden virheilmoitusten mukaiset tiketit, joiden perusteella vika sitten korjataan.

Aulis Auttavainen on oiva apu tähän tehtävään, sillä se hoitaa tehtävän nopeasti ja tarkasti. Se käy tarkastamassa virheilmoitukset tiketöintijärjestelmästä ja Support-sähköpostista viiden minuutin välein 24/7. Ihmisellä ei olisi mahdollisuutta seurata ilmoituksia näin tiuhaan: esimerkiksi lounastauko aiheuttaa aina pientä viivettä vikojen havaitsemisessa. Aulis on myös hyvin tarkka ja hoitaa varmuudella jokaisen virheilmoituksen, jonka löytää, ja johon sillä on opetettuna säännöt. Ihmisellä haasteena tehtävässä on, että MOST Supportin sähköpostiin tulee virheilmoitusten lisäksi myös paljon muitakin viestejä, joten välillä nämä tärkeät viestit voivat hukkua massaan. Auliksella ei ole tätä ongelmaa. Kun robotti hoitaa homman, ihmiselle jää enemmän aikaa muuhun työhön. Auliksen avulla työhön saadaan siis tarkkuutta, säännöllisyyttä sekä tehokkuutta ja lisäksi ihmisen työvoimaa saadaan vapautettua muihin tehtäviin entistä enemmän.

Tervetuloa MOSTiin, Aulis!